W dniach 17-18 listopada (piątek-sobota) 2017 r. w Zajeździe Pod Skałą, (Krajowice 68, 38-211 Jasło) odbyło się pierwsze szkolenie dla uczestników Karpackiego Szlaku Wina o tematyce „Marketing w enoturystyce”. Organizatorem była firma: Harmonia Paweł Pasztyła, wyłoniona przez Stowarzyszenie PRO CARPATHIA na wykonawcę pięciu szkoleń w projekcie „Karpacki Szlak Wina” (INT/EK/KAR/1/I/A/0026) realizowanego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Polska – Słowacja 2014-2020, zgodnie z Umową nr 2/10/2017 z dnia 6.10.2017 r. oraz Aneksem nr 1 z dnia 10.10.2017 r.
Zaproszenia na szkolenie zostały przekazane drogą e-mail do uczestników Szlaku w dniu 2 listopada 2017 r., powiadomiona także o terminie szkolenia została Instytucja Kontrolująca – Euroregion Karpacki. Organizator zapewnił uczestnikom: nocleg ze śniadaniem w pokojach 1- i 2-osobowych, wyżywienie (kolacja dnia pierwszego i przerwa kawowa, dnia drugiego przerwa kawowa i obiad) oraz prowadzących szkolenie ekspertów. Pierwszego dnia, 17 listopada szkolenie pt. „Kluczowe zagadnienia marketingu i PR dla kulturowych produktów turystycznych” poprowadziła Maria Różycka-Dąbrowska. Dnia drugiego natomiast szkolenie pt. „Kiedy produkt turystyczny staje się opłacalny? Tworzenie i rozwijanie produktów turystycznych” poprowadził Jarosław Reczek. Biogramy prowadzących zostały zamieszczone na formularzu zgłoszenia na szkolenie.
W szkoleniu wzięło udział 25 osób, w tym dwie ze Słowacji; żadna z osób uczestniczących w szkoleniu nie skorzystała z opcji wyboru udogodnień dla osób z dysfunkcjami ruchu, wzroku czy słuchu, które możliwe były do wyboru na formularzu zgłoszeniowym. W trakcie szkolenia została sporządzona lista obecności oraz dokumentacja fotograficzna. Na materiałach szkoleniowych dla uczestników zamieszczona była informacja o pochodzeniu środków na realizację projektu. Informacja ta przedstawiona była również na roll-up`ie wykonanym na potrzeby projektu.