Stowarzyszenie „Pro Carpathia” było liderem projektu. Partnerem krajowym była Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna zaś partnerem zagranicznym Zakarpacki Fundusz Wspierania Przedsiębiorczości „TES Fund”. Realizacja projektu umożliwiła dokonanie pierwszej kompleksowej analizy poziomu rozwoju produktu turystycznego w Bieszczadach polskich i ukraińskich oraz w Beskidzie Niskim, a także przygotowanie i opracowanie koncepcji rozwoju i promocji produktu turystycznego Karpat Północnych.
W ramach projektu:
· powołane zostało Centrum Informacji i Promocji Turystyki Karpat Północnych;
· opracowana została Strategia Promocji Centrum - PromKarpat;
· przeprowadzone zostały szkolenia z zakresu tworzenia strategii rozwoju turystyki na poziomie regionalnym, kreowania produktów turystycznych, turystyki jako czynnika rozwoju terenów przygranicznych, jakości obsługi ruchu turystycznego jako wyznacznika regionalnego produktu turystycznego.
· zorganizowano konferencję, pod patronatem Wiceministra Rozwoju Regionalnego Pana Władysława Ortyla, poświęconą m.in. prezentacji założeń strategii działania Centrum Informacji i Promocji Karpat. Tematem przewodnim konferencji była: „Turystyka instrumentem rozwoju pogranicza polsko-ukraińskiego”;
· powstała strona internetowa poświęcona min. turystyce karpackiej – www.karpaty.turystyka.pl.
|