Uprzejmie informujemy, iż Beneficjenci projektu, który są płatnikami podatku VAT oraz realizując inwestycję mogą odzyskać poniesiony koszt podatku VAT, zobowiązani są na podstawie § 4 ust. 4 pkt. 4) oraz § 5 ust. 2 pkt. a) Umowy na otrzymanie wsparcia finansowego, do przedłożenia najpóźniej do 12 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej:
1. Zestawienia dokumentów potwierdzających wydatki na kwotę zwróconego podatku VAT
2. Oświadczeń:
- o nie pokrywaniu się tych wydatków z wydatkami finansowanymi ze wsparcia pomostowego (obligatoryjnie);
- o przeznaczeniu na cele operacyjne/ inwestycyjne związane z prowadzoną działalnością gospodarczą (obligatoryjnie);
- o nie korzystaniu równolegle ze środków PFRON (jeżeli dotyczy).
Przypominamy, iż kwota z odzyskanego podatku VAT od zakupów w ramach dotacji może być wykorzystana na pokrycie kosztów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą (inwestycyjnych, jak i operacyjnych z zastrzeżeniem wydatków finansowanych z wsparcia pomostowego).
Ponadto jeżeli Beneficjent odzyskał podatek VAT od bieżących kosztów działalności gospodarczej, finansowanych ze wsparcia pomostowego, na podstawie § 4 pkt. 3 Umowy na otrzymanie wsparcia pomostowego, jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o wydatkowaniu otrzymanej kwoty na potrzeby działalności gospodarczej, bez konieczności dodatkowego dokumentowania poniesionych wydatków.
Poniżej formularze i oświadczenia dokumentów, które należy przedłożyć.
««