en  

Menu

       

Nasze strony

       

Aktualnosci

  • 2014-12-09

INFORMACJA DLA OSÓB, KTÓRE ZNAJDUJĄ SIĘ NA LIŚCIE PODSTAWOWEJ - RANKINGOWEJ 13 WNIOSKÓW REKOMENDOWANYCH DO DOFINANSOWANIA

Na tym etapie należy zapoznać się z informacjami o zakładaniu działalności gospodarczej zamieszczonej na stronie CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) pod adresem https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/, aby po wezwaniu do rejestracji (15-19.12.2014 r.) proces ten przebiegał szybko i sprawnie. Bardzo często osoby zakładające działalność korzystają z formularzy rejestracyjnych na wskazanym portalu po czym wydrukowany wpis składają we właściwym dla siebie urzędzie gminy/miasta. Wniosek należy przygotować już teraz, tak aby możliwe było jego złożenie natychmiast po wezwaniu do rejestracji. Dotrzymanie terminów jest niezwykle ważne ponieważ będzie na to tylko 5 dni roboczych. Szczególną uwagę powinny na to zwrócić osoby, które nie posiadają jeszcze NIP-u.

UWAGA! NIE WOLNO ROZPOCZYNAĆ PROCEDURY REJESTRACJI BEZ WEZWANIA ORGANIZATORA PROJEKTU.

 1)    INFORMACJA O ZABEZPIECZENIU DOTACJI – DOKUMNETY DOTYCZĄCE PORĘCZYCIELI:

Przedłożenie dokumentów potwierdzających prawidłowe zabezpieczenie umowy o przyznanie wsparcia finansowego jest wymagane w terminie od 15 do 17 grudnia 2014 roku w Biurze Projektu :

 Progi finansowe zabezpieczenia:

· 2.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej20.000,00 zł.

· 2.500,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej30.000,00 zł.

·  3.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania powyżej 30.000,00 zł.

·     W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest ustanowienie zabezpieczenia umowy przez dwóch Poręczycieli, z których każdy oddzielnie osiąga dochody finansowe nie niższe niż 2.000,00 zł brutto/miesięcznie dla każdej z kwot dofinansowania.

 Poręczycielami mogą być osoby fizyczne, które w chwili udzielenia poręczenia nie posiadają żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także 
w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań pieniężnych. W tym celu Poręczyciel składa oświadczenie.    

  Wykaz dokumentów składanych przez Uczestników projektu od wybranych Poręczycieli

(pełnoletnie osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu):

a)    przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę aktualnego (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) zaświadczenia (oryginał) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy tj. 09,10,11.2014 r. (umowa o pracę powinna obejmować co najmniej okres 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego), zaświadczenia składane są na typowych wzorach składanych do banku celem uzyskania pożyczek/kredytów,

b) przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,

c)    przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą:

·         kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej (aktualny wydruk z CEIDG),

·         zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (w oryginale, ważne 1 miesiąc od daty wystawienia)

·         zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),

·         kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopi sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości.

 UWAGA! Kserokopie dokumentów są potwierdzane obligatoryjnie „za zgodność z oryginałem” przez Poręczyli (dokumenty dotyczące poręczycieli) i ich współmałżonków (kserokopie dowodów osobistych).

 Wykaz pozostałych dokumentów składanych przez Uczestników projektu w imieniu swoim oraz wybranych Poręczycieli:

Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel nie pozostaje w związku małżeńskim składa oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim oraz kserokopię swojego dowodu osobistego (ksero dowodu zostanie zwrócone podczas podpisywania umowy).

Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostaje w związku małżeńskim składa kserokopię aktu małżeństwa i kserokopię dowodu osobistego swojego oraz współmałżonka (ksero dowodu zostanie zwrócone podczas podpisywania umowy).

 Beneficjent zastrzega możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.

 2)      INFORMACJA O REJESTRACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ – DOKUMNETY DOTYCZĄCE REJESTRACJI DZIAŁALNOŚCI:

Przedłożenie dokumentów potwierdzających prawidłowe zarejestrowanie działalności jest wymagane w terminie od 15 do 19 grudnia 2014 roku w Biurze Projektu :

 Wykaz dokumentów potwierdzających rejestrację działalności:

Ø  Zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy inwestycji (jeśli dotyczy – tylko w przypadku zmniejszenia kwoty dotacji) – w 2 egzemplarzach

Ø  Kopia dokumentu poświadczającego zarejestrowanie działalności gospodarczej wraz z numerem REGON i NIP (wydruki z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) - w 2 egzemplarzach

Ø  Kopia dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA lub ZUS ZFA/ZPA), zaleca się składanie deklaracji ZUS wypełnianych odręcznie w drugim lub trzecim dniu -w 2 egzemplarzach

Ø  Kopia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie jako płatnika podatku VAT w właściwym Urzędzie Skarbowym (jeśli dotyczy) - w 2 egzemplarzach

Ø  Oświadczenie o kwalifikowalności VAT na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 22.12.2014 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl- w 4 egzemplarzach

Ø  Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis na dzień podpisania umowy(tj. rozpoczęcia działalności 22.12.2014 r.) w  bieżącym roku kalendarzowym oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych lub Oświadczenie o nieotrzymaniu, w roku kalendarzowym, w którym Beneficjent pomocy przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych pomocy de minimis z różnych źródeł i w różnych formach w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach

Ø  Oświadczenia do umowy na otrzymanie wsparcia finansowego / pomostowego na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 22.12.2014 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach

Ø  Zaświadczenie z banku o otwarciu konta bankowego dla nowoutworzonej firmy w oryginale. Uwaga! W większości banków na etapie zakładania konta jest wymagane posiadanie pieczątki firmowej - w 1 egzemplarzu

W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej będziemy prosić o podanie jako daty rozpoczęcia działalności gospodarczej dnia 22 grudnia 2014 roku. Przypominamy, że do wpisu należy wpisać dokładnie taką samą nazwę przedsiębiorstwa, adresy i kody PKD jak w biznes planie załączonym do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego.

Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem  wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego oraz przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej.

Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów (fizycznie umowy będą podpisywane 19-20 grudnia 2014 r.).

Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu, Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem. Na podpisanie umów należy wziąć pieczątkę firmową oraz dowody osobiste.

««

Wyszukiwarka

ok

Realizowane projekty


 




 



Fb


 
realizacja: ideo
"Pro Carpathia" 35-064 Rzeszów, ul. Rynek 16/1 | 017 852-85-26 | od 8:00 do 16:00 | Polityka Prywatności