Informujemy, iż do 10.04.2015 r. należy złożyć III rozliczenie wydatków objętych wsparciem pomostowym.
W zestawieniu należy rozliczyć wydatki poniesione w okresie od 22.02.2015 do 21.03.2015 r.
Obligatoryjnie należy rozliczyć zapłatę składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne (ZUS) oraz pozostałe wydatki mieszczące się w katalogu wydatków wsparcia pomostowego zgodnie z umową na otrzymanie wsparcia pomostowego oraz Regulaminem przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości projektu „NOWA PRACA!”.
W celu rozliczenia w/w wydatków należy przedłożyć następujące dokumenty:
- Zestawienie wydatków objętych wsparciem pomostowym w oryginale( wzór do pobrania).
- Kserokopię ZUS DRA (za miesiąc luty 2015) poświadczoną za zgodność z oryginałem z pieczątką i podpisem na dzień złożenia dokumentów.
- Kserokopię wyciągu bankowego/ historii rachunku potwierdzającą dokonanie płatności za ZUS poświadczoną za zgodność z oryginałem z pieczątką i podpisem na dzień złożenia dokumentów.
IV transza wsparcia pomostowego w wysokości 1680,00 zostanie wypłacona do 20.04.2015 r. (zgodnie z umową na otrzymanie wsparcia pomostowego).
Przypominamy, iż faktury rozliczone w ramach wsparcia pomostowego powinny zostać opisane zgodnie z wzorem w do pobrania poniżej (co będzie przedmiotem weryfikacji przez Beneficjenta na kontroli realizacji inwestycji w siedzibie firmy).
Poniżej w celu przypomnienia katalog wydatków objętych wsparciem pomostowym oraz wykaz wydatków, które w ramach wsparcia pomostowego nie mogą zostać rozliczone zgodnie z zgodnie z umową na otrzymanie wsparcia pomostowego oraz Regulaminem przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości.
ŚRODKI PRZEKAZYWANE W RAMACH WSPARCIA POMOSTOWEGO MOGĄ BYĆ PRZEZNACZONE NA:
- zapłaty danin publicznoprawnych (w tym przede wszystkim składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne właściciela – dla osób ubezpieczających się w ZUS / KRUS, składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne pracowników), z wyjątkiem kar i grzywien,
- koszty administracyjne (w tym koszty czynszu lub wynajmu pomieszczeń w części bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą),
- koszty eksploatacji pomieszczeń (w tym m.in. opłaty za energię elektryczną, cieplną, gazową i wodę/ścieki, koszty wywozu nieczystości stałych, podatek od nieruchomości od zajmowanej powierzchni budynku na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej),
- koszty opłat telekomunikacyjnych (Internet, telefon),
- koszty usług pocztowych i kurierskich,
- koszty usług księgowych,
- koszty związane z ubezpieczeniem osób i/lub mienia związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą,
- koszty usług prawnych,
- koszty materiałów biurowych,
- opłaty i przelewy bankowe,
- koszty działań informacyjno – promocyjno – marketingowych,
- koszty paliwa.
ŚRODKI PRZEKAZYWANE W POSTACI WSPARCIA POMOSTOWEGO NIE MOGĄ BYĆ PRZEZNACZONE NA:
- sfinansowanie wydatków, w stosunku do których wcześniej została udzielona pomoc publiczna lub które wcześniej były objęte wsparciem ze środków Wspólnoty Europejskiej (zakaz podwójnego finansowania tych samych wydatków);
- zapłatę grzywien i kar wynikających z naruszenia przez beneficjenta pomocy przepisów obowiązującego prawa;
- zapłatę kar umownych wynikłych z naruszenia przez beneficjenta pomocy umów zawartych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej;
- zakup środków trwałych;
- zakup materiałów do produkcji oraz zakup towarów z przeznaczeniem na sprzedaż;
- pozostałe wydatki nie mieszczące się w katalogu wydatków kwalifikowanych w ramach wsparcia pomostowego.
««