en  

Menu

       

Nasze strony

       

Aktualności

  • 2013-06-12

UWAGA! ZATWIERDZENIE LISTY WYNIKÓW OCENY WNIOSKÓW I REJESTRACJA FIRM (NABÓR NR 1)

1)        INFORMACJA O REJESTRACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ:

Osoby, które znalazły się na liście rankingowej są proszone w przeciągu 6 dni roboczych od dnia opublikowania tej informacji tj. do dnia 20.VI.2013 r. do dostarczenia następujących dokumentów potwierdzających rejestrację działalności gospodarczej:

-        Zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy inwestycji (w przypadku okrojenia listy wydatków inwestycyjnych przez KOW) – w 2 egzemplarzach – jeśli dotyczy.

-        Kopia dokumentu poświadczającego zarejestrowanie działalności gospodarczej wraz z numerem REGON i NIP (wydruki z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) - w 2 egzemplarzach

-        Kopia dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA lub ZUS ZFA/ZPA), zaleca się składanie deklaracji ZUS wypełnianych odręcznie w drugim lub trzecim dniu - w 2 egzemplarzach

-        Kopia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie jako płatnika podatku VAT w właściwym Urzędzie Skarbowym (jeśli dotyczy) - w 2 egzemplarzach

-        Oświadczenie o kwalifikowalności VAT na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 27.VI.2013 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach

-        Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 27.VI.2013 r.) w  bieżącym roku kalendarzowym oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych lub Oświadczenie o nieotrzymaniu, w roku kalendarzowym, w którym Beneficjent pomocy przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych pomocy de minimis z różnych źródeł i w różnych formach w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach

-        Oświadczenia do umowy na otrzymanie wsparcia finansowego / pomostowego na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 27.VI.2013 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach

-        Zaświadczenie z banku o otwarciu konta bankowego dla nowoutworzonej firmy w oryginale. Uwaga! W większości banków na etapie zakładania konta jest wymagane posiadanie pieczątki firmowej - w 1 egzemplarzu

W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej będziemy prosić o podanie jako daty rozpoczęcia działalności gospodarczej dnia 27 czerwca 2013 roku. Przypominamy, że do wpisu należy wpisać dokładnie taką samą nazwę przedsiębiorstwa, adresy i kody PKD jak w biznes planie załączonym do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego.

Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem  wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego oraz przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej.

Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów. Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu, Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem. Na podpisanie umów należy wziąć pieczątkę firmową oraz dowody osobiste.

 

2)        INFORMACJA O ZABEZPIECZENIU DOTACJI:

                      

Przedłożenie dokumentów w 2 egzemplarzach potwierdzających prawidłowe zabezpieczenie umowy o przyznanie wsparcia finansowego jest wymagane w terminie od 13 do 18 czerwca  2013 roku w Biurze Projektu celem ich weryfikacji.

Progi finansowe zabezpieczenia: 

        2.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 20.000,00 zł.

        2.500,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 30.000,00 zł.

        3.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania powyżej 30.000,00 zł.

        W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest ustanowienie zabezpieczenia umowy przez dwóch Poręczycieli, z których każdy oddzielnie osiąga dochody finansowe nie niższe niż 2.000,00 zł brutto/miesięcznie dla każdej z kwot dofinansowania.

 

Poręczycielami mogą być osoby fizyczne, które w chwili udzielenia poręczenia nie posiadają żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań pieniężnych. W tym celu Poręczyciel składa oświadczenie.   

 

Wykaz dokumentów składanych przez Uczestników projektu od wybranych Poręczycieli

(pełnoletnie osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu):

a)       przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę aktualnego (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) zaświadczenia (oryginał) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy tj. III, IV, V.2013 r. (umowa o pracę powinna obejmować co najmniej okres 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego), zaświadczenia składane są na typowych wzorach składanych do banku celem uzyskania pożyczek/kredytów,

b)       przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,

c)       przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą:

        kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej (aktualny wydruk z CEIDG),

        zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (w oryginale, ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),

        zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),

        kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopi sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości.

 

UWAGA! Kserokopie dokumentów są potwierdzane obligatoryjnie „za zgodność z oryginałem” przez Poręczyli (dokumenty dotyczące poręczycieli) i ich współmałżonków (kserokopie dowodów osobistych).

 

W przypadku, gdy Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostają w związkach małżeńskich, do zawarcia umowy o udzielenie wsparcia finansowego i pomostowego potrzebna jest zgoda poszczególnych małżonków dokonana w formie pisemnej w siedzibie Beneficjenta i poręczenie, w obecności jego przedstawiciela. Wykaz pozostałych dokumentów składanych przez Uczestników projektu w imieniu swoim oraz wybranych Poręczycieli:

- Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel nie pozostaje w związku małżeńskim składa oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim oraz kserokopię swojego dowodu osobistego.

- Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostaje w związku małżeńskim składa kserokopię aktu małżeństwa i kserokopię dowodu osobistego swojego oraz współmałżonka.

 

Beneficjent zastrzega możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.

 

««

Wyszukiwarka

ok

Realizowane projekty


 




 



Fb


 
realizacja: ideo
"Pro Carpathia" 35-064 Rzeszów, ul. Rynek 16/1 | 017 852-85-26 | od 8:00 do 16:00 | Polityka Prywatności