UWAGA! ZATWIERDZENIE LISTY WYNIKÓW OCENY BIZNES PLANÓW
I REJESTRACJA FIRM W RAMACH PROJEKTU „AKTYWNI W ŻYCIU”
Uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym tj. 18.05.2017 r. zamieszczamy ostateczne wyniki oceny merytorycznej Biznes Planów w ramach naboru ogłoszonego w dniach 27.03-07.04.2017 r. dla Uczestników projektu „Aktywni w życiu”. Poniżej zamieszczamy Ostateczną listę Biznes Planów rekomendowanych do dofinansowania (Załącznik nr 1) oraz Listę rezerwową (Załącznik nr 2).
Osoby, które znalazły się na Ostatecznej Liście Biznes Planów rekomendowanych do dofinansowania proszone są w terminie do 3 dni roboczych licząc od dnia następnego po opublikowaniu tej informacji na stronie internetowej, tj. w dniach 19-23.05.2017 r. do dostarczenia następujących dokumentów potwierdzających rejestrację działalności gospodarczej:
Ø Zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy inwestycji (jeśli dotyczy) w 2 egzemplarzach,
Ø Kopia dokumentu poświadczającego zarejestrowanie działalności gospodarczej od 01.06.2017r. wraz z numerem REGON i NIP (wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) w 2 egzemplarzach,
Ø Kopia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie jako płatnika podatku VAT w 2 egzemplarzach (VAT-R, jeśli dotyczy)
Ø Oświadczenie o kwalifikowalności VAT w 4 egzemplarzach,
Ø Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis na dzień podpisania umowy w bieżącym roku kalendarzowym oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych lub Oświadczenie o nieotrzymaniu, w roku kalendarzowym, w którym Uczestnik projektu przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych pomocy de minimis z różnych źródeł i w różnych formach w 4 egzemplarzach,
Ø Oświadczenia do umowy na otrzymanie wsparcia finansowego / pomostowego w 4 egzemplarzach,
Ø Zaświadczenie z banku (oryginał) lub inny dokument (kserokopia), potwierdzający otwarcie rachunku bankowego dla firmy w 1 egzemplarzu
Ø Zabezpieczenie zwrotu przyznanych środków finansowych na rozpoczęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w 1 egzemplarzu
Ø kserokopie dowodów osobistych: Uczestnika projektu, współmałżonka Uczestnika projektu, Poręczyciela oraz współmałżonka Poręczyciela (w 1 egzemplarzu) . W przypadku osób, które posiadają nowy dowód osobisty, na którym nie widnieje adres zamieszkania, prosimy o dopisanie na kserokopii dowodu osobistego aktualnego pełnego adresu zamieszkania.
Ø w przypadku posiadania rozdzielności majątkowej przez Uczestnika projektu i / lub Poręczyciela wymagane jest dostarczenie kserokopii aktu notarialnego potwierdzającego rozdzielność majątkową, w 1 egzemplarzu
Ø w przypadku niepozostawania przez Uczestnika projektu i / lub Poręczyciela w związku małżeńskim wymagane jest dostarczenie Oświadczenia o niepozostawaniu w związku małżeńskim, w 1 egzemplarzu
W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej będziemy prosić o podanie jako daty rozpoczęcia działalności gospodarczej dzień 1.06.2017 roku. Przypominamy, że do wpisu należy wpisać dokładnie taką samą nazwę przedsiębiorstwa, adresy i kody PKD jak w Biznes Planie.
DOKUMENTY DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA ZWROTU PRZYZNANYCH ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA ROZPOCZĘCIE I PROWADZENIE
DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
1. Poręczycielami mogą być osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu, osiągające dochody finansowe w wysokości nie niższej niż 2 500,00 zł brutto/miesięcznie.
2. Poręczycielami mogą być osoby fizyczne, które w chwili udzielenia poręczenia nie posiadają żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań pieniężnych.
3. W celu ustanowienia zabezpieczenia wymagane będzie przedstawienie:
a) przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę aktualnego (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) zaświadczenia (oryginał) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy (umowa o prace powinna obejmować co najmniej okres 15 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego),
b) przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,
c) przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą:
Ø kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej,
Ø zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia)
Ø zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),
Ø kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopii sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości, które wskazują na średnio miesięczny dochód przedsiębiorstwa min. 2 500,00 zł.
d) Beneficjent zastrzega możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.
4. W przypadku, gdy Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostają w związkach małżeńskich, do zawarcia umowy o udzielenie wsparcia finansowego potrzebna jest zgoda poszczególnych małżonków dokonana w formie pisemnej w siedzibie Beneficjenta i poręczenie, w obecności jego przedstawiciela. Jeżeli Uczestnik projektu / Poręczyciel, nie pozostaje w związku małżeńskim składa oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim.
5. Zabezpieczenie, o którym mowa obejmuje również zabezpieczenie prawidłowej realizacji umowy o przyznanie wsparcia pomostowego. Wartość przyjętego zabezpieczenia będzie obejmowała należności Uczestnika projektu wynikające z umowy o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego łącznie.
Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem Biznes Planu oraz przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej.
Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów. Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu, Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem. Na podpisanie umów należy wziąć pieczątkę firmową oraz dowody osobiste.
W przypadku pytań lub wątpliwości, informacji udzielają: Paulina Hławko i Lidia Jakóbek, pod numerem telefonu: 661 113 291 lub adresem e-mail: lub lidka@procarpathia.pl
««