en  

Menu

       

Nasze strony

       

Aktualności

  • 2013-05-31

INFORMACJA DLA OSÓB, KTÓRE ZNAJDUJĄ SIĘ NA LIŚCIE RANKINGOWEJ 43 WNIOSKÓW REKOMENDOWANYCH DO DOFINANSOWANIA

Osoby, które obowiązuje przeprowadzenie procedury zmiany funkcjonalności użytkowej lokalu pod wskazany rodzaj działalności gospodarczej powinny rozpocząć tę procedurę jak najszybciej przed rozpoczęciem działalności gospodarczej.

Na tym etapie należy zapoznać się z informacjami o zakładaniu działalności gospodarczej zamieszczonej na stronie CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) pod adresem https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/, aby po wezwaniu do rejestracji (ok.17-21.VI) proces ten przebiegał szybko i sprawnie. Bardzo często osoby zakładające działalność korzystają z formularzy rejestracyjnych na wskazanym portalu po czym wydrukowany wpis składają we właściwym dla siebie urzędzie gminy/miasta. Wniosek należy przygotować już teraz, tak aby możliwe było jego złożenie natychmiast po wezwaniu do rejestracji. Dotrzymanie terminów jest niezwykle ważne ponieważ będzie na to tylko 5 dni roboczych. Szczególną uwagę powinny na to zwrócić osoby, które nie posiadają jeszcze NIP-u.

UWAGA! NIE WOLNO ROZPOCZYNAĆ PROCEDURY REJESTRACJI BEZ WEZWANIA ORGANIZATORA PROJEKTU.

1)    INFORMACJA O ZABEZPIECZENIU DOTACJI:

Przedłożenie dokumentów w 2 egzemplarzach potwierdzających prawidłowe zabezpieczenie umowy o przyznanie wsparcia finansowego jest wymagane w terminie od 17 do 21 czerwca 2013 roku w Biurze Projektu celem ich weryfikacji.

Progi finansowe zabezpieczenia:

·         2.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 20.000,00 zł.

·         2.500,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 30.000,00 zł.

·         3.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania powyżej 30.000,00 zł.

·         W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest ustanowienie zabezpieczenia umowy przez dwóch Poręczycieli, z których każdy oddzielnie osiąga dochody finansowe nie niższe niż 2.000,00 zł brutto/miesięcznie dla każdej z kwot dofinansowania.

 

Poręczycielami mogą być osoby fizyczne, które w chwili udzielenia poręczenia nie posiadają żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także
w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań pieniężnych. W tym celu Poręczyciel składa oświadczenie.    

 

 

Wykaz dokumentów składanych przez Uczestników projektu od wybranych Poręczycieli

(pełnoletnie osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu):

a)    przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę aktualnego (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) zaświadczenia (oryginał) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy tj. III, IV i V.2013 r. (umowa o pracę powinna obejmować co najmniej okres 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego), zaświadczenia składane są na typowych wzorach składanych do banku celem uzyskania pożyczek/kredytów,

 

b)    przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,

 

c)    przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą:

·         kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej (aktualny wydruk z CEIDG),

·         zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (w oryginale, ważne 1 miesiąc od daty wystawienia)

·         zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),

·         kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopi sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości.

 

UWAGA! Kserokopie dokumentów są potwierdzane obligatoryjnie „za zgodność z oryginałem” przez Poręczyli (dokumenty dotyczące poręczycieli) i ich współmałżonków (kserokopie dowodów osobistych).

 

W przypadku, gdy Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostają w związkach małżeńskich, do zawarcia umowy o udzielenie wsparcia finansowego i pomostowego potrzebna jest zgoda poszczególnych małżonków dokonana w formie pisemnej w siedzibie Beneficjenta i poręczenie, w obecności jego przedstawiciela. Wykaz pozostałych dokumentów składanych przez Uczestników projektu w imieniu swoim oraz wybranych Poręczycieli:

- Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel nie pozostaje w związku małżeńskim składa oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim oraz kserokopię swojego dowodu osobistego.

- Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostaje w związku małżeńskim składa kserokopię aktu małżeństwa i kserokopię dowodu osobistego swojego oraz współmałżonka.

 

Beneficjent zastrzega możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.

2)      INFORMACJA O REJESTRACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ:

Proces rejestracji rozpoczynamy dopiero po wezwaniu Organizatora projektu (przewidywany termin ok. 17-21.VI.2013 r.) na stronie internetowej i e-mailowo.

Przedłożenie dokumentów potwierdzających rejestrację działalności będzie wymagane w terminie do 21 czerwca 2013 roku w Biurze Projektu celem ich weryfikacji i przygotowania do podpisania umowy.

§  Zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy inwestycji (jeśli dotyczy)[1] – w 2 egzemplarzach

 

§  Kopia dokumentu poświadczającego zarejestrowanie działalności gospodarczej wraz z numerem REGON i NIP (wydruki z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) - w 2 egzemplarzach

 

§  Kopia dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA lub ZUS ZFA/ZPA), zaleca się składanie deklaracji ZUS wypełnianych odręcznie w drugim lub trzecim dniu - w 2 egzemplarzach

 

§  Kopia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie jako płatnika podatku VAT w właściwym Urzędzie Skarbowym (jeśli dotyczy) - w 2 egzemplarzach

 

§  Oświadczenie o kwalifikowalności VAT na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 27.VI.2013 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach

 

§  Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 27.VI.2013 r.) w  bieżącym roku kalendarzowym oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych lub Oświadczenie o nieotrzymaniu, w roku kalendarzowym, w którym Beneficjent pomocy przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych pomocy de minimis z różnych źródeł i w różnych formach w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach

 

§  Oświadczenia do umowy na otrzymanie wsparcia finansowego / pomostowego na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 27.VI.2013 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach

 

§  Zaświadczenie z banku o otwarciu konta bankowego dla nowoutworzonej firmy w oryginale. Uwaga! W większości banków na etapie zakładania konta jest wymagane posiadanie pieczątki firmowej - w 1 egzemplarzu


W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej będziemy prosić o podanie jako daty rozpoczęcia działalności gospodarczej dnia 27 czerwca 2013 roku. Przypominamy, że do wpisu należy wpisać dokładnie taką samą nazwę przedsiębiorstwa, adresy i kody PKD jak w biznes planie załączonym do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego.

Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem  wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego oraz przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej.

Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów (fizycznie umowy będą podpisywane 27 lub 28 czerwiec 2013 r.). Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu, Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem. Na podpisanie umów należy wziąć pieczątkę firmową oraz dowody osobiste.



[1] W przypadku, gdy harmonogram zawarty we Wniosku o przyznanie wsparcia finansowego wymagał aktualizacji.

««

Wyszukiwarka

ok

Realizowane projekty


 




 



Fb


 
realizacja: ideo
"Pro Carpathia" 35-064 Rzeszów, ul. Rynek 16/1 | 017 852-85-26 | od 8:00 do 16:00 | Polityka Prywatności