Osoby, które obowiązuje przeprowadzenie procedury zmiany funkcjonalności użytkowej lokalu pod wskazany rodzaj działalności gospodarczej powinny rozpocząć tę procedurę jak najszybciej przed rozpoczęciem działalności gospodarczej.
Na tym etapie należy zapoznać się z informacjami o zakładaniu działalności gospodarczej zamieszczonej na stronie CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) pod adresem https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/, aby po wezwaniu do rejestracji (ok.17-21.VI) proces ten przebiegał szybko i sprawnie. Bardzo często osoby zakładające działalność korzystają z formularzy rejestracyjnych na wskazanym portalu po czym wydrukowany wpis składają we właściwym dla siebie urzędzie gminy/miasta. Wniosek należy przygotować już teraz, tak aby możliwe było jego złożenie natychmiast po wezwaniu do rejestracji. Dotrzymanie terminów jest niezwykle ważne ponieważ będzie na to tylko 5 dni roboczych. Szczególną uwagę powinny na to zwrócić osoby, które nie posiadają jeszcze NIP-u.
UWAGA! NIE WOLNO ROZPOCZYNAĆ PROCEDURY REJESTRACJI BEZ WEZWANIA ORGANIZATORA PROJEKTU.
1) INFORMACJA O ZABEZPIECZENIU DOTACJI:
Przedłożenie dokumentów w 2 egzemplarzach potwierdzających prawidłowe zabezpieczenie umowy o przyznanie wsparcia finansowego jest wymagane w terminie od 17 do 21 czerwca 2013 roku w Biurze Projektu celem ich weryfikacji.
Progi finansowe zabezpieczenia:
· 2.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 20.000,00 zł.
· 2.500,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 30.000,00 zł.
· 3.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania powyżej 30.000,00 zł.
· W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest ustanowienie zabezpieczenia umowy przez dwóch Poręczycieli, z których każdy oddzielnie osiąga dochody finansowe nie niższe niż 2.000,00 zł brutto/miesięcznie dla każdej z kwot dofinansowania.
Poręczycielami mogą być osoby fizyczne, które w chwili udzielenia poręczenia nie posiadają żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także
w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań pieniężnych. W tym celu Poręczyciel składa oświadczenie.
Wykaz dokumentów składanych przez Uczestników projektu od wybranych Poręczycieli
(pełnoletnie osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu):
a) przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę aktualnego (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) zaświadczenia (oryginał) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy tj. III, IV i V.2013 r. (umowa o pracę powinna obejmować co najmniej okres 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego), zaświadczenia składane są na typowych wzorach składanych do banku celem uzyskania pożyczek/kredytów,
b) przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,
c) przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą:
· kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej (aktualny wydruk z CEIDG),
· zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (w oryginale, ważne 1 miesiąc od daty wystawienia)
· zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),
· kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopi sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości.
UWAGA! Kserokopie dokumentów są potwierdzane obligatoryjnie „za zgodność z oryginałem” przez Poręczyli (dokumenty dotyczące poręczycieli) i ich współmałżonków (kserokopie dowodów osobistych).
W przypadku, gdy Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostają w związkach małżeńskich, do zawarcia umowy o udzielenie wsparcia finansowego i pomostowego potrzebna jest zgoda poszczególnych małżonków dokonana w formie pisemnej w siedzibie Beneficjenta i poręczenie, w obecności jego przedstawiciela. Wykaz pozostałych dokumentów składanych przez Uczestników projektu w imieniu swoim oraz wybranych Poręczycieli:
- Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel nie pozostaje w związku małżeńskim składa oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim oraz kserokopię swojego dowodu osobistego.
- Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostaje w związku małżeńskim składa kserokopię aktu małżeństwa i kserokopię dowodu osobistego swojego oraz współmałżonka.
Beneficjent zastrzega możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.
2) INFORMACJA O REJESTRACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ:
Proces rejestracji rozpoczynamy dopiero po wezwaniu Organizatora projektu (przewidywany termin ok. 17-21.VI.2013 r.) na stronie internetowej i e-mailowo.
Przedłożenie dokumentów potwierdzających rejestrację działalności będzie wymagane w terminie do 21 czerwca 2013 roku w Biurze Projektu celem ich weryfikacji i przygotowania do podpisania umowy.
§ Zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy inwestycji (jeśli dotyczy)[1] – w 2 egzemplarzach
§ Kopia dokumentu poświadczającego zarejestrowanie działalności gospodarczej wraz z numerem REGON i NIP (wydruki z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) - w 2 egzemplarzach
§ Kopia dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA lub ZUS ZFA/ZPA), zaleca się składanie deklaracji ZUS wypełnianych odręcznie w drugim lub trzecim dniu - w 2 egzemplarzach
§ Kopia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie jako płatnika podatku VAT w właściwym Urzędzie Skarbowym (jeśli dotyczy) - w 2 egzemplarzach
§ Oświadczenie o kwalifikowalności VAT na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 27.VI.2013 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach
§ Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 27.VI.2013 r.) w bieżącym roku kalendarzowym oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych lub Oświadczenie o nieotrzymaniu, w roku kalendarzowym, w którym Beneficjent pomocy przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych pomocy de minimis z różnych źródeł i w różnych formach w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach
§ Oświadczenia do umowy na otrzymanie wsparcia finansowego / pomostowego na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 27.VI.2013 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach
§ Zaświadczenie z banku o otwarciu konta bankowego dla nowoutworzonej firmy w oryginale. Uwaga! W większości banków na etapie zakładania konta jest wymagane posiadanie pieczątki firmowej - w 1 egzemplarzu
W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej będziemy prosić o podanie jako daty rozpoczęcia działalności gospodarczej dnia 27 czerwca 2013 roku. Przypominamy, że do wpisu należy wpisać dokładnie taką samą nazwę przedsiębiorstwa, adresy i kody PKD jak w biznes planie załączonym do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego.
Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego oraz przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej.
Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów (fizycznie umowy będą podpisywane 27 lub 28 czerwiec 2013 r.). Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu, Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem. Na podpisanie umów należy wziąć pieczątkę firmową oraz dowody osobiste.
««