Aktualności
Rozliczenie dofinansowania w ramach wsaprcia finansowego
Beneficjentom projektu z II naboru, przypominamy, iż są zobowiązani do rozliczenia otrzymanych środków z dotacji inwestycyjnej w terminie wskazanym w umowie, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia przekazania 80% wsparcia finansowego poprzez złożenie „Zestawienia wydatków inwestycyjnych objętych dotacją” tj. do 30.12.2013 r. wraz z dokumentami potwierdzającymi ich poniesienie, takimi jak:
- Dokumenty potwierdzające przeprowadzenie procedury rozpoznania rynku przed dokonaniem zakupu towarów / usług (dotyczy każdego zakupu objętego bezzwrotną dotacją inwestycyjną). Rozeznanie rynku oznacza porównanie cen u co najmniej 3 potencjalnych dostawców towarów lub usługodawców i wybór oferty najkorzystniejszej cenowo. Udokumentowanie przebiegu procesu rozeznania rynku wymaga formy pisemnej i podlega na zarchiwizowaniu np. wydruków stron internetowych z opisem towaru / usługi i ceną lub wydruków maili z informacją na temat ceny za określony towar / usługę, albo innego dokumentu.
- W przypadku realizacji zakupów/usług przekraczających kwotę 14 000,00 Euro protokół z wyboru wykonawcy oraz zapytania ofertowe od potencjalnych wykonawców.
C. W przypadku przedsiębiorstw zobowiązanych do stosowania Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dokumentacja przetargowa.
- Kopie faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości księgowej wraz ze specyfikacją parametrów technicznych lub jakościowych zakupionych towarów /usług i jeżeli dotyczy ich nr seryjny.
- Kopie protokołów zdawczo – odbiorczych potwierdzających odbiór urządzeń lub wykonanie prac,
- Kopie wyciągów bankowych z rachunku Uczestnika projektu - Przedsiębiorcy potwierdzających dokonanie płatności,
- W przypadku zakupu środka transportu na cele projektu:
- Oświadczenie o służeniu tego środka transportu wyłącznie celom projektu.
- Kserokopie karty pojazdu.
- Kserokopie dowodu rejestracyjnego pojazdu.
- Kserokopia prawa jazdy.
- W przypadku remontów lokali/pomieszczeń na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej:
1. Kosztorys przedwykonawczy i powykonawczy od firmy zewnętrznej, a w przypadku osób, które samodzielnie planują wykonać prace remontowo – budowlane samodzielnie wykonane kosztorysy.
2. Dokumentacja fotograficzna lokalu / pomieszczeń przed rozpoczęciem prac remontowych / adaptacyjnych i po zakończeniu prac remontowych / adaptacyjnych.
3. Umowa zlecenia na wykonanie usług remontowych – w przypadku zlecenia remontu firmie zewnętrznej.
- W przypadku zakupu używanego sprzętu (w tym samochodu):
- Wystawioną przez sprzedającego deklarację określającą pochodzenie sprzętu (zawierającą m.in. datę zakupu, miejsce zakupu, dane zakupującego – jego nazwę i adres).
- Wystawioną przez sprzedającego sprzęt deklarację, że w okresie ostatnich siedmiu lat używany sprzęt nie został zakupiony ze środków pomocy krajowej bądź wspólnotowej,
- Poświadczenie od niezależnego rzeczoznawcy majątkowego, że cena zakupu używanego sprzętu nie przekracza wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i jest niższa od ceny nowego środka trwałego.
- Oświadczenie Uczestnika projektu, że zakupiony sprzęt posiada właściwości techniczne niezbędne do wdrożenia i realizacji projektu i odpowiada stosownym normom i standardom.
««
|