en  

Menu

       

Nasze strony

       

Aktualności

  • 2013-12-14

Rozliczenie dofinansowania w ramach wsaprcia finansowego

Beneficjentom projektu z II naboru, przypominamy, iż są zobowiązani  do rozliczenia otrzymanych środków z dotacji inwestycyjnej w terminie wskazanym w umowie, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia przekazania 80% wsparcia finansowego poprzez złożenie „Zestawienia wydatków inwestycyjnych objętych dotacją”  tj. do 30.12.2013 r. wraz z dokumentami potwierdzającymi ich poniesienie, takimi jak:

  1. Dokumenty potwierdzające przeprowadzenie procedury rozpoznania rynku przed dokonaniem zakupu towarów / usług (dotyczy każdego zakupu objętego bezzwrotną dotacją inwestycyjną). Rozeznanie rynku oznacza porównanie cen u co najmniej 3 potencjalnych dostawców towarów lub usługodawców i wybór oferty najkorzystniejszej cenowo. Udokumentowanie przebiegu procesu rozeznania rynku wymaga formy pisemnej i podlega na zarchiwizowaniu np. wydruków stron internetowych z opisem towaru / usługi i ceną lub wydruków maili z informacją na temat ceny za określony towar / usługę, albo innego dokumentu.

 

  1. W przypadku realizacji zakupów/usług przekraczających kwotę 14 000,00 Euro[1] protokół z wyboru wykonawcy oraz zapytania ofertowe od potencjalnych wykonawców.

 

C.    W przypadku  przedsiębiorstw zobowiązanych do stosowania Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dokumentacja przetargowa.

 

  1. Kopie faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości księgowej wraz ze specyfikacją parametrów technicznych lub jakościowych zakupionych towarów /usług i jeżeli dotyczy ich nr seryjny.

 

  1. Kopie protokołów zdawczo – odbiorczych potwierdzających odbiór urządzeń lub wykonanie prac,

 

  1. Kopie wyciągów bankowych z rachunku Uczestnika projektu - Przedsiębiorcy potwierdzających dokonanie płatności, 

 

  1. W przypadku zakupu środka transportu na cele projektu:
  1. Oświadczenie o służeniu tego środka transportu wyłącznie celom projektu.
  2. Kserokopie karty pojazdu.
  3. Kserokopie dowodu rejestracyjnego pojazdu.
  4. Kserokopia prawa jazdy.
  1. W przypadku remontów lokali/pomieszczeń na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej:

1.    Kosztorys przedwykonawczy i powykonawczy od firmy zewnętrznej, a w przypadku osób, które samodzielnie planują wykonać prace remontowo – budowlane samodzielnie wykonane kosztorysy.

2.    Dokumentacja fotograficzna lokalu / pomieszczeń przed rozpoczęciem prac remontowych / adaptacyjnych i po zakończeniu prac remontowych / adaptacyjnych.

3.    Umowa  zlecenia na wykonanie usług remontowych – w przypadku zlecenia remontu firmie zewnętrznej.

 

  1. W przypadku zakupu używanego sprzętu (w tym samochodu):
  1. Wystawioną przez sprzedającego deklarację określającą pochodzenie sprzętu (zawierającą m.in. datę zakupu, miejsce zakupu, dane zakupującego – jego nazwę i adres).
  2. Wystawioną przez sprzedającego sprzęt deklarację, że w okresie ostatnich siedmiu lat używany sprzęt nie został zakupiony ze środków pomocy krajowej bądź wspólnotowej,
  3. Poświadczenie od niezależnego rzeczoznawcy majątkowego, że cena zakupu używanego sprzętu nie  przekracza wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i jest niższa od ceny nowego środka trwałego.
  4. Oświadczenie Uczestnika projektu, że zakupiony sprzęt posiada właściwości techniczne niezbędne do wdrożenia i realizacji projektu i odpowiada stosownym normom i standardom.

 



[1] Szczegółowe zasady stosowania „zasady konkurencyjności” określa „Umowa na otrzymanie wsparcia finansowego” i „Regulamin przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości”.

««

Wyszukiwarka

ok

Realizowane projekty


 




 



Fb


 
realizacja: ideo
"Pro Carpathia" 35-064 Rzeszów, ul. Rynek 16/1 | 017 852-85-26 | od 8:00 do 16:00 | Polityka Prywatności