en  

Menu

       

Nasze strony

       

AKTUALNOŚCI

  • 2013-09-11

UWAGA! ZATWIERDZENIE LISTY WYNIKÓW OCENY WNIOSKÓW I REJESTRACJA FIRM (NABÓR NR 2)

Uprzejmie informujemy, że w związku z akceptacją przedłożonych wyników oceny wniosków przez IP (Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie) w dniu dzisiejszym zostaje ostatecznie zatwierdzona Lista rankingowa 32 wniosków rekomendowanych do dofinansowania oraz lista rezerwowa wniosków. W ramach uzyskanych oszczędności przyznano dodatkową dotację w wysokości 40 000,00 zł dla osoby znajdującej się na 1. miejscu listy rezerwowej (bez podstawowego wsparcia pomostowego).

1)           INFORMACJA O REJESTRACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ:

 Osoby, które znalazły się na liście rankingowej są proszone w przeciągu 5 dni roboczych od dnia opublikowania tej informacji tj. do dnia 18.09.2013 r. do dostarczenia następujących dokumentów potwierdzających rejestrację działalności gospodarczej:

 1.  Kopia dokumentu poświadczającego zarejestrowanie działalności gospodarczej wraz z numerem REGON i NIP (wydruki z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) - w 2 egzemplarzach, potwierdzone za zgodność z oryginałem, z pieczęcią firmową

2.  Kopia dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA lub ZUS ZFA/ZPA), z potwierdzeniem przyjęcia w formie pieczęci lub elektronicznego potwierdzenia wysłania - w 2 egzemplarzach, potwierdzone za zgodność z oryginałem z pieczęcią firmową

3.  Kopia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie jako płatnika podatku VAT w właściwym Urzędzie Skarbowym (jeśli dotyczy) - w 2 egzemplarzach, potwierdzone za zgodność z oryginałem z pieczęcią firmową

4.  Oświadczenie o kwalifikowalności VAT na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 23.09.2013 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach, z pieczęcią firmową

5.  Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 23.09.2013 r.) w  bieżącym roku kalendarzowym oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych lub Oświadczenie o nieotrzymaniu, w roku kalendarzowym, w którym Beneficjent pomocy przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych pomocy de minimis z różnych źródeł i w różnych formach w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach, z pieczęcią firmową

6.  Oświadczenia do umowy na otrzymanie wsparcia finansowego / pomostowego na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 23.09.2013 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach, z pieczęcią firmową przy każdym oświadczeniu

7.  Zaświadczenie z banku o otwarciu konta bankowego dla nowoutworzonej firmy w oryginale. Uwaga! W większości banków na etapie zakładania konta jest wymagane posiadanie pieczątki firmowej - w 1 egzemplarzu

 W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej będziemy prosić o podanie jako daty rozpoczęcia działalności gospodarczej dnia 23 września 2013 roku. Przypominamy, że do wpisu należy podać DOKŁADNIE taką samą nazwę przedsiębiorstwa, adresy i kody PKD jak w biznes planie załączonym do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego.

Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego oraz przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej.

Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów. Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu, Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem. Na podpisanie umów należy wziąć pieczątkę firmową oraz dowody osobiste.

2)           INFORMACJA O ZABEZPIECZENIU DOTACJI:                        

Przedłożenie dokumentów w 2 egzemplarzach potwierdzających prawidłowe zabezpieczenie umowy o przyznanie wsparcia finansowego jest wymagane w terminie od 12  do 16 września 2013 roku w Biurze Projektu celem ich weryfikacji.

 Progi finansowe zabezpieczenia:

ü  2.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 20.000,00 zł.

ü  2.500,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 30.000,00 zł.

ü  3.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania powyżej 30.000,00 zł.

ü  W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest ustanowienie zabezpieczenia umowy przez dwóch Poręczycieli, z których każdy oddzielnie osiąga dochody finansowe nie niższe niż 2.000,00 zł brutto/miesięcznie dla każdej z kwot dofinansowania.

Poręczycielami mogą być osoby fizyczne, które w chwili udzielenia poręczenia nie posiadają żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań pieniężnych. W tym celu Poręczyciel składa oświadczenie.   

 Wykaz dokumentów składanych przez Uczestników projektu od wybranych Poręczycieli:

(pełnoletnie osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu):

a) jeżeli Poręczyciel zatrudniony jest na podstawie umowy o pracę -  oryginał i kserokopię, (potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Poręczyciela)  aktualnego zaświadczenia (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy tj. VI, VII, VIII.2013 r. – wymieniona kwota za poszczególne miesiące (umowa o pracę powinna obejmować co najmniej okres 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego), zaświadczenia składane są na typowych wzorach składanych do banku celem uzyskania pożyczek/kredytów,

Na zaświadczeniu winny znaleźć się także zapisy:

- Wynagrodzenie nie jest obciążone z tytułu wyroków sądowych lub innych tytułów

- osoba dla której wystawiane jest zaświadczenie:

  • nie znajduje się w okresie wypowiedzenia o pracę,
  • nie znajduje się w okresie próbnym,
  • nie jest pracownikiem sezonowym

-  Zakład pracy:

  • nie jest podstawiony w stan likwidacji,
  • nie jest w stanie upadłości,
  • nie jest w stanie postępowania ugodowego.

 b) jeżeli poręczyciel jest Emerytem - kopie dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy, - w 2 egzemplarzach, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez poręczyciela

c) jeżeli Poręczyciel prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą (po 2 kopie, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Poręczyciela, z jego pieczęcią firmową lub oryginał i kopia):

       kserokopia zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej (aktualny wydruk z CEIDG),

       zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (oryginał i kopia, ważne 1 miesiąc od daty wystawienia)

       zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (oryginał i kopia, ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),

       kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopi sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości.

 W przypadku, gdy Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostają w związkach małżeńskich, do zawarcia umowy o udzielenie wsparcia finansowego i pomostowego potrzebna jest zgoda poszczególnych małżonków dokonana w formie pisemnej w siedzibie Beneficjenta i poręcznie, w obecności jego przedstawiciela.

Wykaz pozostałych dokumentów składanych przez Uczestników projektu w imieniu swoim oraz wybranych Poręczycieli:

- Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel nie pozostaje w związku małżeńskim składa oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim oraz kserokopię swojego dowodu osobistego.

- Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostaje w związku małżeńskim składa kserokopię aktu małżeństwa i kserokopię dowodu osobistego swojego oraz współmałżonka.

 UWAGA! Kserokopie dowodów osobistych potwierdzane są za zgodność z oryginałem przez Właściciela dokumentu

 Beneficjent zastrzega możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.

 W przypadku wątpliwości, informacji dotyczących procedury i zakresu niezbędnych korekt udzielają: Urszula Zapał i Dariusz Kędzierski pod numerem telefonu: 17 862 34 93. 

 

««

Wyszukiwarka

ok

Realizowane projekty


 




 



Fb


 
realizacja: ideo
"Pro Carpathia" 35-064 Rzeszów, ul. Rynek 16/1 | 017 852-85-26 | od 8:00 do 16:00 | Polityka Prywatności