Uprzejmie informujemy, że w związku z akceptacją przedłożonych wyników oceny wniosków przez IP (Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie) w dniu dzisiejszym zostaje ostatecznie zatwierdzona Lista rankingowa 32 wniosków rekomendowanych do dofinansowania oraz lista rezerwowa wniosków. W ramach uzyskanych oszczędności przyznano dodatkową dotację w wysokości 40 000,00 zł dla osoby znajdującej się na 1. miejscu listy rezerwowej (bez podstawowego wsparcia pomostowego).
1) INFORMACJA O REJESTRACJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ:
Osoby, które znalazły się na liście rankingowej są proszone w przeciągu 5 dni roboczych od dnia opublikowania tej informacji tj. do dnia 18.09.2013 r. do dostarczenia następujących dokumentów potwierdzających rejestrację działalności gospodarczej:
1. Kopia dokumentu poświadczającego zarejestrowanie działalności gospodarczej wraz z numerem REGON i NIP (wydruki z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) - w 2 egzemplarzach, potwierdzone za zgodność z oryginałem, z pieczęcią firmową
2. Kopia dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA lub ZUS ZFA/ZPA), z potwierdzeniem przyjęcia w formie pieczęci lub elektronicznego potwierdzenia wysłania - w 2 egzemplarzach, potwierdzone za zgodność z oryginałem z pieczęcią firmową
3. Kopia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie jako płatnika podatku VAT w właściwym Urzędzie Skarbowym (jeśli dotyczy) - w 2 egzemplarzach, potwierdzone za zgodność z oryginałem z pieczęcią firmową
4. Oświadczenie o kwalifikowalności VAT na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 23.09.2013 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach, z pieczęcią firmową
5. Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 23.09.2013 r.) w bieżącym roku kalendarzowym oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych lub Oświadczenie o nieotrzymaniu, w roku kalendarzowym, w którym Beneficjent pomocy przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych pomocy de minimis z różnych źródeł i w różnych formach w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach, z pieczęcią firmową
6. Oświadczenia do umowy na otrzymanie wsparcia finansowego / pomostowego na dzień podpisania umowy (tj. rozpoczęcia działalności 23.09.2013 r.) w oryginale na obowiązującym wzorze (www.procarpathia.pl) - w 4 egzemplarzach, z pieczęcią firmową przy każdym oświadczeniu
7. Zaświadczenie z banku o otwarciu konta bankowego dla nowoutworzonej firmy w oryginale. Uwaga! W większości banków na etapie zakładania konta jest wymagane posiadanie pieczątki firmowej - w 1 egzemplarzu
W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej będziemy prosić o podanie jako daty rozpoczęcia działalności gospodarczej dnia 23 września 2013 roku. Przypominamy, że do wpisu należy podać DOKŁADNIE taką samą nazwę przedsiębiorstwa, adresy i kody PKD jak w biznes planie załączonym do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego.
Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego oraz przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej.
Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów. Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu, Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem. Na podpisanie umów należy wziąć pieczątkę firmową oraz dowody osobiste.
2) INFORMACJA O ZABEZPIECZENIU DOTACJI:
Przedłożenie dokumentów w 2 egzemplarzach potwierdzających prawidłowe zabezpieczenie umowy o przyznanie wsparcia finansowego jest wymagane w terminie od 12 do 16 września 2013 roku w Biurze Projektu celem ich weryfikacji.
Progi finansowe zabezpieczenia:
ü 2.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 20.000,00 zł.
ü 2.500,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 30.000,00 zł.
ü 3.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania powyżej 30.000,00 zł.
ü W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest ustanowienie zabezpieczenia umowy przez dwóch Poręczycieli, z których każdy oddzielnie osiąga dochody finansowe nie niższe niż 2.000,00 zł brutto/miesięcznie dla każdej z kwot dofinansowania.
Poręczycielami mogą być osoby fizyczne, które w chwili udzielenia poręczenia nie posiadają żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań pieniężnych. W tym celu Poręczyciel składa oświadczenie.
Wykaz dokumentów składanych przez Uczestników projektu od wybranych Poręczycieli:
(pełnoletnie osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu):
a) jeżeli Poręczyciel zatrudniony jest na podstawie umowy o pracę - oryginał i kserokopię, (potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Poręczyciela) aktualnego zaświadczenia (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy tj. VI, VII, VIII.2013 r. – wymieniona kwota za poszczególne miesiące (umowa o pracę powinna obejmować co najmniej okres 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego), zaświadczenia składane są na typowych wzorach składanych do banku celem uzyskania pożyczek/kredytów,
Na zaświadczeniu winny znaleźć się także zapisy:
- Wynagrodzenie nie jest obciążone z tytułu wyroków sądowych lub innych tytułów
- osoba dla której wystawiane jest zaświadczenie:
- nie znajduje się w okresie wypowiedzenia o pracę,
- nie znajduje się w okresie próbnym,
- nie jest pracownikiem sezonowym
- Zakład pracy:
- nie jest podstawiony w stan likwidacji,
- nie jest w stanie upadłości,
- nie jest w stanie postępowania ugodowego.
b) jeżeli poręczyciel jest Emerytem - kopie dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy, - w 2 egzemplarzach, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez poręczyciela
c) jeżeli Poręczyciel prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą (po 2 kopie, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Poręczyciela, z jego pieczęcią firmową lub oryginał i kopia):
• kserokopia zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej (aktualny wydruk z CEIDG),
• zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (oryginał i kopia, ważne 1 miesiąc od daty wystawienia)
• zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (oryginał i kopia, ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),
• kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopi sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości.
W przypadku, gdy Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostają w związkach małżeńskich, do zawarcia umowy o udzielenie wsparcia finansowego i pomostowego potrzebna jest zgoda poszczególnych małżonków dokonana w formie pisemnej w siedzibie Beneficjenta i poręcznie, w obecności jego przedstawiciela.
Wykaz pozostałych dokumentów składanych przez Uczestników projektu w imieniu swoim oraz wybranych Poręczycieli:
- Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel nie pozostaje w związku małżeńskim składa oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim oraz kserokopię swojego dowodu osobistego.
- Jeżeli Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostaje w związku małżeńskim składa kserokopię aktu małżeństwa i kserokopię dowodu osobistego swojego oraz współmałżonka.
UWAGA! Kserokopie dowodów osobistych potwierdzane są za zgodność z oryginałem przez Właściciela dokumentu
Beneficjent zastrzega możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.
W przypadku wątpliwości, informacji dotyczących procedury i zakresu niezbędnych korekt udzielają: Urszula Zapał i Dariusz Kędzierski pod numerem telefonu: 17 862 34 93.
««