WYNIKI OCENY MERYTORYCZNEJ BIZNES PLANÓW SKŁADANYCH PRZEZ UCZESTNIKÓW PROJEKTU „ZATRUDNIJ SIEBIE” W DNIACH 27.03-7.04.2017 R. ORAZ ODWOŁAŃ OD OCENY BIZNES PLANÓW
Uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym tj. 18.05.2017 r. zamieszczamy wyniki oceny merytorycznej Biznes Planów w ramach naboru ogłoszonego w dniach 27.03-7.04.2017 r. dla Uczestników projektu „ZATRUDNIJ SIEBIE”. Poniżej zamieszczamy Ostateczną Listę 50 Biznes Planów rekomendowanych do dofinansowania (Załącznik nr 1), Listę rezerwową 7 Biznes Planów (Załącznik nr 2).
Osoby, które znajdują się na „Ostatecznej liście Biznes Planów rekomendowanych do dofinansowania” są proszone o zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej (z dniem rozpoczęcia 1 czerwca 2017 roku) oraz dostarczenie niezbędnych dokumentów potwierdzających fakt rejestracji firmy do Biura projektu „ZATRUDNIJ SIEBIE” w dniach 19-24.05.2017 roku.
Przypominamy, że w dokumencie rejestrowym należy wpisać nazwę firmy, adres / adresy prowadzenia działalności, kody PKD zgodne z Biznes Planem rekomendowanym do dofinansowania.
Poniżej zamieszczamy listę ww. dokumentów:
Ø Zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy inwestycji (jeśli dotyczy) w 2 egzemplarzach,
Ø Kopia dokumentu poświadczającego zarejestrowanie działalności gospodarczej wraz z numerem REGON i NIP (wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) w 2 egzemplarzach,
Ø Kopia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie jako płatnika podatku VAT w 2 egzemplarzach (VAT-R, jeśli dotyczy)
Ø Oświadczenie o kwalifikowalności VAT w 4 egzemplarzach, z datą 01.06.2017 r.,
Ø Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis na dzień podpisania umowy w bieżącym roku kalendarzowym oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych lub Oświadczenie o nieotrzymaniu, w roku kalendarzowym, w którym Uczestnik projektu przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych pomocy de minimis z różnych źródeł i w różnych formach w 4 egzemplarzach, , z datą 01.06.2017 r.,
Ø Oświadczenia do umowy na otrzymanie wsparcia finansowego / pomostowego w 4 egzemplarzach, , z datą 01.06.2017 r.,
Ø Zaświadczenie z banku potwierdzające otwarcie rachunku bankowego dla firmy lub inny dokument (w 1 egzemplarzu)
Ø Zabezpieczenie zwrotu przyznanych środków finansowych na rozpoczęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w 1 egzemplarzu,
Ø kserokopie dowodów osobistych: Uczestnika projektu, współmałżonka Uczestnika projektu, Poręczyciela oraz współmałżonka Poręczyciela (w 1 egzemplarzu). W przypadku osób, które posiadają nowy dowód osobisty, na którym nie widnieje adres zamieszkania prosimy o dopisanie na kserokopii dowodu osobistego aktualnego adresu zamieszkania wraz z kodem pocztowym,
Ø w przypadku posiadania rozdzielności majątkowej przez Uczestnika projektu i / lub Poręczyciela wymagane jest dostarczenie kserokopii aktu notarialnego potwierdzającego rozdzielność majątkową (w 1 egzemplarzu),
Ø w przypadku niepozostawania przez Uczestnika projektu i / lub Poręczyciela wymagane jest dostarczenie Oświadczenia o niepozostawaniu w związku małżeńskim, w 1 egzemplarzu.
DOKUMENTY DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA ZWROTU PRZYZNANYCH ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA ROZPOCZĘCIE I PROWADZENIE
DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
1. Poręczycielami mogą być osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu, osiągające dochody finansowe w wysokości nie niższej niż 2 500,00 zł brutto/miesięcznie.
2. Poręczycielami mogą być osoby fizyczne, które w chwili udzielenia poręczenia nie posiadają żadnych długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz nie są dłużnikami w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej, a także w stosunku do nich nie toczą się żadne postępowania sądowe lub administracyjne dotyczące niespłaconych zobowiązań pieniężnych.
3. W celu ustanowienia zabezpieczenia wymagane będzie przedstawienie:
a) przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę aktualnego (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) zaświadczenia (oryginał) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy (umowa o prace powinna obejmować co najmniej okres 15 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego),
b) przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,
c) przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą:
Ø kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej,
Ø zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia)
Ø zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),
Ø kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopii sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości, które wskazują na średnio miesięczny dochód przedsiębiorstwa min. 2 500,00 zł.
d) Beneficjent zastrzega możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.
4. W przypadku, gdy Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostają w związkach małżeńskich, do zawarcia umowy o udzielenie wsparcia finansowego potrzebna jest zgoda poszczególnych małżonków dokonana w formie pisemnej w siedzibie Beneficjenta i poręczenie, w obecności jego przedstawiciela. Jeżeli Uczestnik projektu / Poręczyciel, nie pozostaje w związku małżeńskim składa oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim.
5. Zabezpieczenie, o którym mowa obejmuje również zabezpieczenie prawidłowej realizacji umowy o przyznanie wsparcia pomostowego. Wartość przyjętego zabezpieczenia będzie obejmowała należności Uczestnika projektu wynikające z umowy o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego łącznie.
Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem Biznes Planu oraz przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej.
Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów. Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu, Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem. Na podpisanie umów należy wziąć pieczątkę firmową oraz dowody osobiste.
««