en  

Menu

       

Nasze strony

       

Aktualności

  • 2012-08-20

AKTUALIZACJA LISTY WNIOSKÓW O UDZIELENIE WSPARCIA FINANSOWEGO REKOMENDOWANYCH DO DOFINANSOWANIA (01-15.VI.2012 )

Informujemy, że osoba, która znalazła się na 1 miejscu Zbiorczej listy rezerwowej wniosków (Załącznik nr 3) z dnia 7 sierpnia 2012 roku nie przyjęła dofinansowania na uruchomienie własnej działalności gospodarczej w związku z czym rekomendujemy do wsparcia finansowego w kwocie 40 000,00 PLN kolejny wniosek o nr 3/OBP-I/ZSU/8.1.2/POKL, który w wyniku oceny merytorycznej wniosków uzyskał 80 punktów i znalazł się na 2 miejscu ww. listy.

 

UWAGA!!!

 

Osoba, która znalazła się na liście wniosków rekomendowanych do dofinansowania jest proszona w przeciągu 5 dni roboczych od dnia opublikowania tej informacji tj. do dnia 27.VIII.2012 r. do:

 

1). zarejestrowania działalności gospodarczej oraz dostarczenia nam kserokopii dokumentów potwierdzających jej rejestrację (w dwóch egzemplarzach potwierdzonych za zgodność z oryginałem) tj.:

1.Dokument poświadczający zarejestrowanie działalności gospodarczej (wpis do ewidencji   działalności gospodarczej).

2. Zaświadczenie o numerze identyfikacji REGON.

3. Odpowiedni dokument poświadczający zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA, ZUS ZFA/ZPA).

4. Oświadczenie o kwalifikowalności VAT.

5.Oświadczenie o nieskorzystaniu z innej pomocy dotyczącej tych samych wydatków kwalifikowanych, na które udzielana jest pomoc de minimis. 

6. Nazwę i numer rachunku bankowego firmowego – zaświadczenie z banku (w oryginale).

Ponadto prosimy o złożenie kserokopii zaświadczenia o nadaniu numeru Identyfikacji Podatkowej NIP, a w przypadku osób zamierzających prowadzić działalność jako podatnicy podatku VAT – kserokopię zgłoszenia podatnika VAT.

 

W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej prosimy o podanie jako daty rozpoczęcia działalności gospodarczej dnia 28.VIII.2012 roku. Przypominamy, że do wpisu należy wpisać dokładnie taką samą nazwę przedsiębiorstwa i kody PKD jak w biznes planie załączonym do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego.

 

2). Jednocześnie wraz z ww. dokumentami Uczestnicy projektu, rekomendowani do dofinansowania, są zobowiązani do przedłożenia dokumentów potwierdzających prawidłowe zabezpieczenie umowy o przyznanie wsparcia finansowego zgodnie z aktualnym  „Regulaminem przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości”: tj.

a). przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę aktualnego (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) zaświadczenia (oryginał) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy (umowa o pracę powinna obejmować co najmniej okres 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego),

b). przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,

c). przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą:

·         kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej,

·        zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia)

·        zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),

·        kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopi sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawa o rachunkowości. 

Poręczycielami, o których mowa w pkt. od a) do c) mogą być osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu, osiągające dochody finansowe w wysokości nie niższej niż:

·        2.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 20.000,00 zł

·        2.500,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 30.000,00 zł.

·        3.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania powyżej 30.000,00 zł.

W przypadku, gdy Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostają w związkach małżeńskich, do zawarcia umowy o udzielenie wsparcia finansowego i poręczenia potrzebna jest zgoda poszczególnych małżonków dokonana w formie pisemnej w siedzibie Beneficjenta, w obecności jego przedstawiciela. W celu przygotowania zabezpieczenia do umowy należy dostarczyć kserokopie dowodów osobistych i aktów zawarcia małżeństwa ww. osób. 

W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest ustanowienie zabezpieczenia umowy przez dwóch Poręczycieli. Szczegółowe warunki zabezpieczenia w takich wypadkach określa Beneficjent po zgłoszeniu takiej sytuacji przez Beneficjenta Ostatecznego w Biurze Projektu przed terminem podpisania umowy o udzielenie wsparcia finansowego.

 

Po dostarczeniu ww. dokumentów Beneficjent zastrzega sobie możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.

 

Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem  wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej!

 

Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów. Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu[1], Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela[2] celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem.

 

 



[1] Jeśli dotyczy

[2] Jeśli dotyczy

««

Wyszukiwarka

ok

Realizowane projekty


 




 



Fb


 
realizacja: ideo
"Pro Carpathia" 35-064 Rzeszów, ul. Rynek 16/1 | 017 852-85-26 | od 8:00 do 16:00 | Polityka Prywatności