AKTUALIZACJA LISTY WNIOSKÓW O UDZIELENIE WSPARCIA FINANSOWEGO REKOMENDOWANYCH DO DOFINANSOWANIA (01-15.VI.2012 ) z dnia 08.X.2012 r.
Informujemy, że w związku z posiadaniem oszczędności finansowych w wysokości 23 100,00 zł Stowarzyszenie „Pro Carpathia” za zgodą IP przyznaje dodatkową dotację inwestycyjną na uruchomienie działalności gospodarczej kolejnej osobie z Zbiorczej listy rezerwowej wniosków (Załącznik nr 3) z dnia 7 sierpnia 2012 roku tj. o nr 2/KWWF-I/ZSU/8.1.2/POKL, który w wyniku oceny merytorycznej wniosków uzyskał 73,5 punktów po rezygnacji z dofinansowania osoby o nr wniosku 11/KWWF-I/ZSU/8.1.2/POKL w dniu 24.IX.2012 roku.
UWAGA!!!
Osoby, które znalazły się na liście rankingowej są proszone w przeciągu 5 dni roboczych od dnia opublikowania tej informacji tj. najpóźniej do dnia 16.X.2012 r. do:
1). zarejestrowania działalności gospodarczej oraz dostarczenia nam kserokopii dokumentów potwierdzających jej rejestrację (w dwóch egzemplarzach potwierdzonych za zgodność z oryginałem) tj.:
1.Dokument poświadczający zarejestrowanie działalności gospodarczej (wpis do ewidencji działalności gospodarczej).
2. Zaświadczenie o numerze identyfikacji REGON.
3. Odpowiedni dokument poświadczający zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA, ZUS ZFA/ZPA).
4. Oświadczenie o kwalifikowalności VAT.
5.Oświadczenie o nieskorzystaniu z innej pomocy dotyczącej tych samych wydatków kwalifikowanych, na które udzielana jest pomoc de minimis.
6. Nazwę i numer rachunku bankowego firmowego – zaświadczenie z banku (w oryginale).
Ponadto prosimy o złożenie kserokopii zaświadczenia o nadaniu numeru Identyfikacji Podatkowej NIP, a w przypadku osób zamierzających prowadzić działalność jako podatnicy podatku VAT – kserokopię zgłoszenia podatnika VAT.
W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej prosimy o podanie jako daty rozpoczęcia działalności gospodarczej dnia 16.X.2012 roku. Przypominamy, że do wpisu należy wpisać dokładnie taką samą nazwę przedsiębiorstwa i kody PKD jak w biznes planie załączonym do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego.
2). Jednocześnie wraz z ww. dokumentami Uczestnicy projektu, rekomendowani do dofinansowania, są zobowiązani do przedłożenia dokumentów potwierdzających prawidłowe zabezpieczenie umowy o przyznanie wsparcia finansowego zgodnie z aktualnym „Regulaminem przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości”: tj.
a). przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę aktualnego (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) zaświadczenia (oryginał) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy (umowa o pracę powinna obejmować co najmniej okres 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego),
b). przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,
c). przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą:
· kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej,
· zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia)
· zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),
· kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopi sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawa o rachunkowości.
Poręczycielami, o których mowa w pkt. od a) do c) mogą być osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu, osiągające dochody finansowe w wysokości nie niższej niż:
· 2.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 20.000,00 zł
· 2.500,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 30.000,00 zł.
· 3.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania powyżej 30.000,00 zł.
W przypadku, gdy Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostają w związkach małżeńskich, do zawarcia umowy o udzielenie wsparcia finansowego i poręczenia potrzebna jest zgoda poszczególnych małżonków dokonana w formie pisemnej w siedzibie Beneficjenta, w obecności jego przedstawiciela. W celu przygotowania zabezpieczenia do umowy należy dostarczyć kserokopie dowodów osobistych i aktów zawarcia małżeństwa ww. osób.
W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest ustanowienie zabezpieczenia umowy przez dwóch Poręczycieli. Szczegółowe warunki zabezpieczenia w takich wypadkach określa Beneficjent po zgłoszeniu takiej sytuacji przez Beneficjenta Ostatecznego w Biurze Projektu przed terminem podpisania umowy o udzielenie wsparcia finansowego.
Po dostarczeniu ww. dokumentów Beneficjent zastrzega sobie możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.
Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej.
Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów. Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu[1], Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela[2] celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem.
««