Uprzejmie informujemy, że w związku z brakiem zastrzeżeń IP (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) do przedłożonych wyników oceny wniosków w dniu dzisiejszym zostaje ostatecznie zatwierdzona Ostateczna Lista rankingowa 21 wniosków rekomendowanych do dofinansowania
Zgodnie z obowiązującym „Regulaminem przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości” powtórna ocena wniosku jest oceną ostateczną, od której nie przysługuje już odwołanie.
UWAGA!!!
Osoby, które znalazły się na liście rankingowej są proszone w przeciągu 5 dni roboczych od dnia opublikowania tej informacji tj. do dnia 24.05.2013 r. do:
I). zarejestrowania działalności gospodarczej oraz dostarczenia nam kserokopii dokumentów potwierdzających jej rejestrację (w dwóch egzemplarzach potwierdzonych za zgodność z oryginałem) tj.:
1) Zaktualizowany harmonogram rzeczowo – finansowy inwestycji (jeśli dotyczy) ,
2) Kopia dokumentu poświadczającego zarejestrowanie działalności gospodarczej wraz z numerem REGON i NIP (wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej),
3) Kopia dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA lub ZUS ZFA/ZPA) / KRUS,
4) Kopia dokumentu potwierdzającego zgłoszenie jako płatnika podatku VAT (jeśli dotyczy),
5) Oświadczenie o kwalifikowalności VAT,
6) Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis na dzień podpisania umowy w bieżącym roku kalendarzowym oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych.
7) Oświadczenia do umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.
W zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej prosimy o podanie jako daty rozpoczęcia działalności gospodarczej dnia 03.06.2013 roku. Przypominamy, że do wpisu należy wpisać dokładnie taką samą nazwę przedsiębiorstwa i kody PKD jak w biznes planie załączonym do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego.
2). Jednocześnie wraz z ww. dokumentami Uczestnicy projektu, rekomendowani do dofinansowania, są zobowiązani do przedłożenia dokumentów potwierdzających prawidłowe zabezpieczenie umowy o przyznanie wsparcia finansowego zgodnie z aktualnym „Regulaminem przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości”: tj.
a). przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę aktualnego (ważnego 1 miesiąc od daty wystawienia) zaświadczenia (oryginał) o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich pełnych 3 miesięcy (umowa o pracę powinna obejmować co najmniej okres 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy na otrzymanie wsparcia finansowego),
b). przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,
c). przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą:
· kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej,
· zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia)
· zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia),
· kserokopii deklaracji PIT za ostatnie dwa lata, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopi sprawozdań finansowych za ostatnie dwa lata obrachunkowe zgodnie z ustawa o rachunkowości.
Poręczycielami, o których mowa w pkt. od a) do c) mogą być osoby fizyczne w wieku do 65 roku życia, niebędące współmałżonkiem Uczestnika projektu, osiągające dochody finansowe w wysokości nie niższej niż:
· 2.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 20.000,00 zł
· 2.500,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania nie przekraczającej 30.000,00 zł.
· 3.000,00 zł brutto/miesięcznie w przypadku kwoty dofinansowania powyżej 30.000,00 zł.
W przypadku, gdy Uczestnik projektu czy Poręczyciel pozostają w związkach małżeńskich, do zawarcia umowy o udzielenie wsparcia finansowego i poręczenia potrzebna jest zgoda poszczególnych małżonków dokonana w formie pisemnej w siedzibie Beneficjenta, w obecności jego przedstawiciela. Jeżeli Uczestnik projektu nie pozostaje w związku małżeńskim składa oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim. W celu przygotowania zabezpieczenia do umowy należy dostarczyć kserokopie dowodów osobistych i aktów zawarcia małżeństwa ww. osób.
W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest ustanowienie zabezpieczenia umowy przez dwóch Poręczycieli z których każdy oddzielnie osiąga dochody finansowe nie niższe niż 2.000,00 zł brutto/miesięcznie dla każdej z kwot dofinansowania
Po dostarczeniu ww. dokumentów Beneficjent zastrzega sobie możliwość określenia również innych dokumentów wymaganych przy ustanowieniu zabezpieczenia.
Niezłożenie wymienionych powyżej i kompletnych dokumentów we wskazanym terminie skutkować będzie odrzuceniem wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i przyjęciem do dofinansowania kolejnej osoby znajdującej się na liście rezerwowej!
Termin podpisania umowy o przyznanie wsparcia finansowego zostanie wyznaczony po złożeniu osobiście przez Uczestnika projektu rekomendowanego do dofinansowania kompletu ww. dokumentów.
C Wraz z Uczestnikiem projektu na podpisanie umowy muszą stawić się współmałżonek Uczestnika projektu[1][1], Poręczyciel, współmałżonek Poręczyciela[2][2] celem podpisania weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i poręczeniem.
««