Współczesna turystyka, będąca ważnym sektorem gospodarki narodowej, dla wielu krajów i regionów świata jest jednym z celów działalności gospodarczej oraz jednym ze środków ożywienia społeczno-gospodarczego. W celu przyciągnięcia do danego kraju czy regionu turystów, należy w sposób profesjonalny przedstawić posiadany potencjał turystyczny, jak też odpowiednio zorganizowany, promowany i wprowadzany produkt turystyczny. Rozwój gospodarczy poprzez turystykę szczególnie widoczny jest w regionach posiadających specyficzne walory i atrakcje turystyczne, a zwłaszcza dobrze rozwiniętą infrastrukturę turystyczną.
Należy podkreślić, że niniejsze opracowanie jest zwartą pozycją książkową poświęconą dość szeroko pojętej problematyce innowacyjności i konkurencyjności w turystyce. Tematyka zamieszczonych artykułów obejmuje zagadnienia innowacyjnych rozwiązań w sferze usług, ze szczególnym uwzględnieniem działalności hotelarsko-gastronomicznej oraz gospodarki uzdrowiskowej (J. Krupa), jak również ekoinnowacyjnych rozwiązań w szeroko pojętej turystyce (L. Woźniak).
W publikacji opisano innowacyjne metody zarządzania rozwojem turystyki (T. Soliński) oraz przedstawiono nowe koncepcje w rozwoju turystyki wiejskiej i agroturystyki (M. Woźniak). Szczególną uwagę zwrócono na możliwości zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego do rozwoju turystyki (P. Żegleń) oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne w hotelarstwie (B. Dec i J. Krupa).
Publikacja pod redakcją: Jana Krupy
|